منوهای دیجیتال با جذابیت بصری بیشتر، بهروزرسانی راحتتر، پیمایش بهتر، مرور بهتر توسط کاربر باعث محبوبیت زیاد بین مشتریان شده است. در این مقاله به طور کامل به مزایایی که وجود آن به پیشرفت هرچه بیشتر درآمد کافه و رستورانها، رضایت و بهبود تجربه مشتری خواهد انجامید میپردازیم.
1-تصاویر جذاب و وسوسه کننده برای بهبود تجربه مشتری
زمانی که مشتری به منو نگاه میکند، هیچ چیز به جز تصاویر تحریک کننده اشتها، روی مشتری نتیجه مثبت نمیگذارد. مقاومت کردن در برابر یک تصویر وسوسهانگیز در آیتمهای منو خیلی سخت است.
2-مهندسی آیتمهای منوی موثر
باید سعی شود با قراردادن استراتژیهای بصری مناسب و قراردادن پیشنهادهای ویژه، غذاهای خاص روزانه، درصد انتخاب مشتریان را بالاتر میبرد.بنابراین در مدت زمان مشاهده منو باید تاثیرگذاری نهایی را بدست آورید.
همچنین مطالعه نمایید: ساخت منوی دیجیتال رستوران با قیمت ارزان
3-نمایش اطلاعات تغذیهای
در منوی دیجیتال با نمایش جزییات تغذیه ای و کالری هرغذا، میزان چربی، میزان پروتئین و کربوهیدرات، به مشتری اطلاعات دقیقی داده و در تصمیمگیری بهتر یاری نمایید.
4-پیشنهادهای شخصی بر اساس انتخاب مشتری
این منوها توصیه های منحصر به فرد، براساس انتخابهای مشتری ارائه میدهد. فرآیند به این صورت است که با تجزیه و تحلیل دادهها و پروفایل مورد استفاده مشتری، آیتمهای خاص منو را با توجه به ذائقه فرد، تاریخچه سفارش نشان میدهد.
5-چند زبانه کردن منوی آنلاین برای مشتریان خارجی
با افزودن قابلیت چندزبانی کردن منوی آنلاین، مشتریان خارجی بیشتری به سمت کافه و رستوران شما سوق داده میشوند. با این کار مشتریان احساس خوشایند و رضایت بیشتری پیدا کرده و میتوانند تصمیمگیری بهتری در انتخاب غذای خود نمایند.
6-صرفهجویی در زمان و کاهش خطا
با نمایش دادن آیتمهای منو غذایی دیجیتال در موبایل و ترکیب شدن آن با پلتفرمهای سفارش آنلاین، مشتریان در وقت خود صرفهجویی کرده و بدون معطلی در صف سفارش غذای رستوران، غذای موردنظر خود را انتخاب مینمایند و پرداخت کنند. همچنین با این فرآیند، خطای مشتری را در هنگام انتخاب غذا در رستوران یا کافیشاپ کاهش پیدا میکند.
7-ارتباط و درک بهتر برند کافی شاپ و رستوران
امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده زیاد افراد از تلفن همراه و کالای دیجیتال، مشتری با مشاهده صفحه آنلاین رستوران و کافه شناخت دقیقتری نسبت به کسب و کار مربوط پیدا میکند و روی تعهد و حس ارتباط و تجربه بهتر مشتری اثرگذار است.
8-مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست
در عصر هدررفت منابع طبیعی، منوهای دیجیتال سازگار با محیط زیست هستند و به کاهش ضایعات کاغذ کمک میکند. این کار در درازمدت یک صرفهجویی در هزینهها و منابع میباشد.
9-افزایش فروش کافه و رستوران
با ایجاد این منوها، نیاز به حضور فیزیکی فرد در رستوران و کافیشاپ نیست. تنها کافی است با اسکن بارکد یا لینک مورد نظر از سایت یا عکس توسط مشتری به اطلاعات کامل غذاها و توضیحات و تصاویر دسترسی پیدا کرد و سفارشات خود را انتخاب نمود.
10-برندسازی و محبوبکردن آن
اجرای این عملیات برای کافه و رستوران فرصت برندسازی بهتر و در ذهن ماندن بیشتر مشتری را فراهم کرده و تجربهای به یادماندنی و جذاب را برای افراد ایجاد میکند.
11- خوانایی بهتر و اشتیاق بیشتر برای مشتری
به دلیل نمایش منوها در گجتهای پیشرفتهای نظیر گوشی موبایل و تبلتها، وضوح تصویر بسیار بالایی نمایش داده شده و خوانایی و آیتمهای منو تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. این کار دید مشتری را بهبود بخشیده و رضایت فرد را افزایش میدهد.
نحوه تاثیرگذاری بیشتر منوی آنلاین برای مشتری
برای جذب مشتری و اثرگذاری بیشتر فرآیند، رستورانها و کافه ها میتوانند منوی خود را طوری طراحی کنند که همه موارد گفته شده مثل تصاویر جذاب، نمایش اطلاعات تغذیه، پیشنهادهای ویژه، افزودن زبانهای دیگر و… را در منو داشته و بهترین تجربه را به کاربر منتقل نماید.