افزایش فروش رستوران و کافه

۱۳ استراتژی طلایی برای افزایش فروش رستوران و کافه

اگر قبلاً سابقه فروش غذا و رستوران‌داری را داشته باشید متوجه خواهید شد که این صنعت به دلیل گران شدن مواد غذایی حاشیه سود زیادی ندارد. بنابراین باید با داشتن استراتژی های کارآمد افزایش فروش رستوران و کافه خود را هدف قرار دهید. روش‌های زیادی وجود دارد که ما در این مطلب به ارزشمندترین نکاتی که باعث تحول در فروش کافه و رستوران شما می‌شود می‌پردازیم.

۱-استفاده از منوی دیجیتال بهینه برای بالابردن فروش رستوران

اگر طراحی منوی کافه ضعیف باشد و غذاهای منوی شما سودآور نباشد خوشمزه بودن غذاهای شما به تنهایی معنایی ندارد. سعی کنید از منوی آنلاین در راستای جذابیت بصری بیشتر، شخصی سازی براساس تجربه مشتری، افزایش سرعت در سرویس دهی، کاهش اشتباهات در سفارش استفاده نمایید.

۲-موجودی رستوران خود را برای افزایش فروش همواره اطلاع داشته باشید.

برای مدیریت بهتر هزینه‌های کافه و رستوران، آگاهی دقیق از وضعیت موجودی و جریان میزان ورود و خروج اقلام ضروری است. با توجه به اینکه هزینه‌های مواد غذایی افزایش زیادی یافته است، اطلاع از میزان مواد غذایی موجود و فروش آن ضرورت دارد. استفاده از سیستم هوشمند موجودی غذا با قابلیت ردیابی می‌تواند این دید و نیاز را برطرف کند. با این قابلیت‌ها می‌توانید آخرین بطری نوشیدنی را بفروش رسانده و نگرانی از بابت تمام شدن غذاهای خود نخواهید داشت.

۳-تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری وت افزایش آگاهی از برند شما می‌باشد. بسیاری از افراد هنگام جستجو برای صرف غذا به رستوران‌های حاضر در شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری می‌کنند. تلاش کنید از رویدادها و تجربیات حود در کافه عکس گرفته و در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید. این روش به تبلیغات و افزایش برند و فروش کمک کند.

۴-ارائه بسته ویژه ناهارخوری و پیشنهادات ویژه

داشتن بسته‌های ویژه ناهارخوری و برگزاری جشنواره مختلف مانند روز مادر، روز پدر و روز دختر تاثیر شگرفی بر جذب مشتری و حفظ روند بیشترشدن مشتری وفادار دارد. استفاده از ابزار تبلیغاتی شامل کاتالوگ‌های چاپی و عکس‌های جذاب این پیشنهادات را موردپسندتر برای مشتری نماید. تقریبا ۸۰ درصد افراد تمایل دارند برای مناسبت‌ها و پیشنهادات ویژه هزینه بیشتری برای غذا پرداخت نمایند. به طوری که براساس مطالعات کسب و کارها می‌توانند تا ۳۵ درصد از درآمد خود را از همین بخش تامین نمایند و باعث افزایش فروش رستوران می‌شود.

۵-افزایش سرعت سرو غذا و نرخ گردش میز

به عنوان شخص صاحب رستوران و کسب و کار، هرچقدر بتوانید میزهای بیشتری را در هر ساعت سرویس ارائه دهید به طبع آن درآمد بیشتری کسب کرده و سودآوری بیشتری خواهید داشت. استفاده از دستگاه‌هایی که به سرورها اجازه دهد سفارشات را مستقیم به آشپزخانه ارسال نماید در سرعت کار تاثیر مثبتی دارد.

۶-اضافه کردن سفارش آنلاین و خدمات تحویل غذا

افزودن خدمات بیرون‌بر و سفارش آنلاین درآمد زیادی را به سمت کافه و رستوران روانه می‌کند. کسب و کارها با راه‌اندازی یک سیستم سفارش آنلاین میزان فروش رستوران را به شدت افزایش خواهند داد. این کار از طریق وب سایت اختصاصی، اپلیکیشن موبایل یا پلتفرم‌های مختلف انجام شود. راحتی منوهای آنلاین و ثبت سفارش و پرداخت آنلاین به افراد و خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا به مشتریان خود خدمات با طیف وسیع‌تری ارائه دهد. این مورد باعث افزایش دید در بازار رقابتی خواهد شد و مشتریان را خوشحال‌تر می‌کند.

۷- استراتژی‌های جدید بازاریابی ایمیلی

تست کردن بازاریابی ایمیلی یک را مناسب و واقعی برای رسیدن به مشتریان هدفمند است. این روش با بازشدن پیام های متنی به کاربر هشداری برای انتخاب و تخفیفات فروشگاه را می‌دهد. گذاشتن پیشنهادات ویژه مانند دسر رایگان و غذاهای جدید موجب افزایش درآمد کافه و رستوران خواهد شد.

۸- برگزاری یک مسابقه همراه با جایزه

میزبانی مسابقات و رویدادها راهی فوق‌العاده برای جذب مشتری و افزایش فروش است. مشتریان با حضور در رویدادها و گرفتن سلفی در کافه عکس‌های آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند. این کار با گذاشتن هشتگ مناسب برای فالوکردن آن در اینستاگرام و یوتیوب اثرگذار است.

۹- همکاری با اینفلوئنسرها

 افزایش فروش رستوران از طریق همکاری با اینفلوئنسرها فروش شما را دگرگون خواهد کرد. با مشارکت با بلاگرها می‌توان از مخاطبان آنها در جهت رشد مشتری خود استفاده کرده و با تولید محتوای جذاب و هیجان‌انگیز چشم‌های زیادی را به سمت خود برده و جذب مشتری و اعتبار را بالا ببرد.

۱۰– برای بالابردن فروش رستوران از سئو و بهینه‌سازی سایت استفاده نمایید.

بهبود صفحات سایت کسب و کار خود و رسیدن به رتبه‌های بالای نتایج گوگل با شیوه‌های درست ادغام کلمات کلیدی و مقالات یونیک، سازگاری با دستگاه‌های موبایل، و بهینه‌سازی کلمات و سئوی تکنیکال فروش بالای شما را تضمین می‌کند.

۱۱- آموزش دقیق به کارکنان سفارش گرفته رستوران

رعایت آموزش اصولی به کارمندان کافه درمورد دانستن لیست کامل منو، به خاطرسپردن نام مشتری، سفارشات مورد علاقه آن‌ها، خدمات سریع وشخصی سازی بیشتر به افزایش درآمدها کمک می‌کند.

۱۲- میزبانی گروه‌های بزرگ غذاخوری خاص

پذیرایی از مجالس بزرگ و رویدادهای خصوصی یک استراتژی عالی برای افزودن مشتری است. طراحی فضاهای ویژه یک تجربه راحت و منحصر به فرد را تضمین کرده و توجه دیگران را به کافه و رستوران شما جلب می‌کند. ارائه این خدمات در وب‌سایت، رسانه اجتماعی بازدهی بالایی دارد.

۱۳- فروش مکمل با اقلام جذاب

فروش متقابل شامل ارائه یک کالای مکمل مانند یک نوشیدنی موهیتو در کنار خرید یک غذا، دسرهای خاص یا برخی غذاهای با فروش پایین لذت و تمایل مشتری به انتخاب غذای خاص را بیشتر می‌کند.

۱۴- استفاده از ترفند کلامی برای رضایت مشتری

استفاده از جملاتی مانند “سلام، آیا قبلا اینجا بوده‌اید؟” نشان دهنده این است که کارمندان به مشتری اهمیت داده و فروش رستوران و کافه را تا ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. افراد علاقه دارند مطمئن باشند از لحظه ورود به کافه مورد اعتماد و احترام در آنجا قرار بگیرند.

۱۵- ایجاد نمایه کسب و کار گوگل و Google map

استفاده از نمایه کسب و کار گوگل و نقشه گوگل به مشتری این امکان را می‌دهد که با نوشتن نام کافه و رستوران به اطلاعات شما دسترسی داشته و اعتبار شما را بیشتر می‌کند.

منوورس با ارائه کارآمدترین منوهای دیجیتال آنلاین و خدمات متنوع راهی میانبر برای فروش بالای کسب و کار شماست. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۹۹۹۶۵۱۰۶۵ در شبکه های اجتماعی تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کرده و یا تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

فروشگاه ساز ارزان
دسته‌بندی نشده
menu2

فروشگاه ساز ارزان و راهکارهای افزایش فروش آنلاین

مقدمه در دنیای تجارت دیجیتال، موفقیت کسب‌وکارها بیشتر به قدرت حضور آنلاین و ارائه خدمات در فضای رقمی گره خورده است. بر خلاف سال‌های گذشته که راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیازمند هزینه‌های سنگین و تخصص فنی بود، اکنون با ظهور “فروشگاه ساز ارزان” امکان شروع به کار برای هر شخص

بیشتر بخوانید>>
بهترین منوساز رستوران
دسته‌بندی نشده
MenuVerse_admin

منوساز رستوران + بهترین منوساز دیجیتال

منوساز منوساز رستوران و کافه، به روشی که برای ایجاد لیست غذاها، نوشیدنی و قیمت های یک رستوران و کافه به صورت دیجیتالی به کار می رود. در این مطلب در مورد موارد مهم در انتخاب منوی دیجیتال قوی، انتخاب بهترین آژانس طراحی منوساز رستوران و کافه و نکات مهم

بیشتر بخوانید>>
طراحی منو دیجیتال با گوشی موبایل
دسته‌بندی نشده
MenuVerse_admin

معرفی برنامه طراحی منو دیجیتال کافه و رستوران با گوشی در کمترین زمان

مقدمه در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از صاحبان کافه‌ و رستوران‌ به سمت استفاده از منوهای دیجیتال حرکت کرده‌اند. این منو دیجیتال نه تنها تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند، بلکه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ و به‌روزرسانی آسان‌تر، قیمت ها و محصولات خود را آپدیت

بیشتر بخوانید>>