مراحل راه اندازی کافی‌شاپ

مراحل راه اندازی کافی شاپ از صفر تا ۱۰۰+ نکات مهم برای فروش بالا

اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار و کافی شاپ هستید و محیطی دنج و با مشتری زیاد همراه با غذاها و نوشیدنی‌های وسوسه کننده و پرطرفدار را در ذهن خود متصور هستید، با راه‌اندازی یک کافی‌ شاپ و رشد برند آن به فروش بالا دست پیدا کرده و به موفقیت برسید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا مراحل رسیدن به موفقیت در راه اندازی کافی شاپ را باهم بررسی کنیم.

چرا و چگونه یک کافی شاپ را راه‌اندازی کنیم؟

ابتدا می‌خواهیم دلایل راه‌اندازی کافی شاپ را توضیح دهیم. قهوه امروزه در ایران یک تجارت پرفروش محسوب می‌شود. در ایران هر فرد بین ۸۰ تا ۹۰ گرم در روز قهوه مصرف می‌کند که با گران‌تر شدن قهوه این مقدار کاهش پیدا کرده است. راه اندازی یک کافی شاپ یک سرمایه گذاری بادوام و پرسود است. در این مسیر باید تجربه ای را به بازار عرضه کنید که منحصر به فرد بوده و جذاب است. در ادامه به مزایا و معایب راه اندازی کافی شاپ و کافه خواهیم پرداخت.

فواید راه‌اندازی کافی شاپ

  1. شما با جامعه محلی درگیر و در ارتباط هستید.
  2. با راه اندازی کافه مکانی را ایجاد می‌کنید تا افراد در آنجا نشسته و استراحت کنند.
  3. می‌توانید سبک و خدمات خود را بر اساس مخاطبان خود مانند کافی شاپ و نوع مشتریان تعیین کرده و فضای کار خود را به بهترین شکل برای درآمد بیشتر مرتب کنید.
  4. هرروز آدم‌های جدیدی را بازدید کرده و ارتباطات اجتماعی گسترده‌ای پیدا می‌کنید.
  5. با رعایت موارد درست و پیشبرد آن‌ها مشتریان زیادی جذب کرده و سود بالایی بدست خواهید آورد.
  6. با سرو مناسب و باکیفیت قهوه حس رضایت و لذت در افراد ایجاد کرده و خوشحالی را به آنها هدیه می‌دهید.

مراحل راه‌اندازی کافی شاپ

یک طرح تجاری کلی برای کافی‌ شاپ خود بنویسید.

شروع قوی برای یک کافه با ایجاد یک طرح تجاری قوی مسیر خواهد بود.

برای نوشتن طرح تجاری به نکات زیر توجه نمایید:

  1. تعریف کسب و کار: کافی شاپ چه خدماتی را ارائه می‌دهد. چه افرادی مشتریان شما هستند و علاقه‌مندی‌های آنها چیست.
  2. بررسی بازار هدف: سعی کنید موقعیت جغرافیایی و مخاطبان اصلی خود را شناسایی کرده و در راستای بهبود آن و عقب نماندن از رقابت قدم بردارید.
  3. استراتژی کسب درآمد: باید لیست منو و غذای خود را طوری انتخاب نمایید که احتمال زیادی را در آن به کسب درآمد اختصاص دهید.
  4. تحلیل رقبای خود: رقبای قوی خود را در کافی‌شاپ پیدا کرده و آنها را تحلیل کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را جدا کرده و در راستای بهتر کردن و پیشرفت در آن مسیر قدم بردارید. همچنین می‌توانید با مقایسه کیفیت ها و انتظارات مشتریان آنها اطلاعات ارزشمندی بدست آورده و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید.
  5. کافی شاپ خود را تامین مالی کنید: برای تامین منابع مالی فهرستی از تمام راه‌های کسب درآمد را تهیه کرده و شروع به انجام آنها کنید. طرح ایجاد شده در ذهن شما به شما کمک کرده تا بهتر در جهت آن حرکت کنید. در صورت نیاز برای کار خود وام بگیرید و بانک‌های مرتبط صحبت کنید. به خبرگزاری‌های معتبر سر بزنید و اطلاعات مفیدی کسب نمایید.
  6. انتخاب مکان جغرافیایی مناسب برای کافی‌ شاپ: براساس تحقیقات و بودجه و اهداف کسب و کار خود به جستجوی مکان مورد نظر خود بپردازید. در دسترس بودن برای اقشار محلی، ترافیک کم و قیمت مناسب مکان از مواردی است که باید در انتخاب خود لحاظ کنید.
  7. برند کردن کافی‌ شاپ: برای برندسازی کافی‌ شاپ خود باید نحوه آموزش کارکنان، نام و لوگوی مناسب، نحوه نمایش فروشگاه، مدل طراحی کافه، کیفیت‌ بالای غذای سرو شده را برنامه ریزی و انجام داده و یک استراتژی برند پایه برند داشته باشید.
  8. اخذ مجوز تاسیس کافی‌ شاپ: قبل از خرید تجهیزات قهوه‌ساز و میز و صندلی مجوز، سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی، اصل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکا، گواهی پایان خدمت و آخرین مدرک تحصیلی و کد پستی را را به همراه داشته باشید.
  9. سفارش لوازم و تجهیزات کافه: فهرستی از لوازمی که مورد نیاز است را تهیه کنید. این موارد شامل خرید محصولات و اقلام مورد نیاز است که عبارتند از: دانه قهوه، دستگاه اسپرسو و قهوه‌ساز، سیستم تصفیه آب، یخچال و فریزر، تجهیزات آماده سازی غذا، مبلمان و میز و صندلی، ظرف قهوه و غذا، لیوان و قاشق، تابلوی، فر و توستر، آسیاب صنعتی قهوه، منوی دیجیتال، مخلوط کن صنعتی، قفسه‌بندی، دستگاه پوز.
  10. صندوقدار و سایر کارمندان خود را استخدام کنید: برای کار خود نیاز به استخدام کارکنان و کارمندان پشتیبان، صندوقدار،
  11. رضایت مشتریان: جلب نظر مشتریان از طریق ارائه مواردی مثل کیفیت بالای غذای کافه، طراحی و سبک جذاب کافه، پیشنهادات ویژه و تنوع غذایی و سرویس از راه دور برای منازل امکان‌پذیر است.
  12. بازاریابی و تبلیغات: برای شناساندن کافی شاپ به افراد مختلف نیاز به بازاریابی و تبلیغات اینترنتی و بنری وجود دارد. با انجام تبلیغات رشد خود را هموارتر کرده و به مشتریان هدفمند دست پیدا خواهید کرد.

هزینه راه‌اندازی کافی‌ شاپ چقدر است؟

هزینه راه اندازی کافه به عواملی مانند مکان و موقعیت جغرافیایی کافه، دکوراسیون و تجهیزات کافه، مجوزهای قانونی، منوی کاغذی و دیجیتال کافه، بازاریابی و تبلیغات، نیروی انسانی، زیرساخت ها (سیستم تهویه و نرم افزارهای مدیریتی)، خرید مواد مصرفی و … بستگی دارد. با توجه به این موارد هزینه راه‌اندازی یک کافی‌شاپ بین ۸۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان است.

چگونه می‌توان کافه را به موفقیت و فروش بالا رساند؟

برای رساندن یک کافه به موفقیت و فروش زیاد نیاز به انجام راهکارهای درست دارید که در ادامه بیان می کنیم:

  • ارائه منوی خاص و باکیفیت بالا
  • دکوراسیون و طراحی کافه مناسب
  • بازاریابی و تبلیغات هوشمند
  • خدمات مشتریان عالی
  • مدیریت هزینه در کنار داشتن کیفیت
  • شبکه‌سازی و همکاری با سایر تامین‌‌کنندگان مشاغل محلی
  • آنالیز مشتریان و روند بازار آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

فروشگاه ساز ارزان
دسته‌بندی نشده
menu2

فروشگاه ساز ارزان و راهکارهای افزایش فروش آنلاین

مقدمه در دنیای تجارت دیجیتال، موفقیت کسب‌وکارها بیشتر به قدرت حضور آنلاین و ارائه خدمات در فضای رقمی گره خورده است. بر خلاف سال‌های گذشته که راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیازمند هزینه‌های سنگین و تخصص فنی بود، اکنون با ظهور “فروشگاه ساز ارزان” امکان شروع به کار برای هر شخص

بیشتر بخوانید>>
بهترین منوساز رستوران
دسته‌بندی نشده
MenuVerse_admin

منوساز رستوران + بهترین منوساز دیجیتال

منوساز منوساز رستوران و کافه، به روشی که برای ایجاد لیست غذاها، نوشیدنی و قیمت های یک رستوران و کافه به صورت دیجیتالی به کار می رود. در این مطلب در مورد موارد مهم در انتخاب منوی دیجیتال قوی، انتخاب بهترین آژانس طراحی منوساز رستوران و کافه و نکات مهم

بیشتر بخوانید>>
طراحی منو دیجیتال با گوشی موبایل
دسته‌بندی نشده
MenuVerse_admin

معرفی برنامه طراحی منو دیجیتال کافه و رستوران با گوشی در کمترین زمان

مقدمه در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از صاحبان کافه‌ و رستوران‌ به سمت استفاده از منوهای دیجیتال حرکت کرده‌اند. این منو دیجیتال نه تنها تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند، بلکه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ و به‌روزرسانی آسان‌تر، قیمت ها و محصولات خود را آپدیت

بیشتر بخوانید>>