منوساز منوساز رستوران و کافه، به روشی که برای ایجاد لیست غذاها، نوشیدنی و قیمت های یک رستوران و کافه به صورت دیجیتالی به کار می رود. در این مطلب در مورد موارد مهم در انتخاب منوی دیجیتال قوی، انتخاب بهترین آژانس طراحی منوساز رستوران و کافه و نکات مهم دیگر آن توضیح خواهیم داد.
با گذشت زمان و پیشرفت بالای علم و تکنولوژی دیجیتال منوساز رستوران و کافی شاپ نقش بسیار مهمی در ارائه تجربه بسیار دلنشین برای مشتری دارد. همچنین این منو درآمد افزوده و بازشدن مسیری جدید در فروش و هزاران سود دیگر دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.
منوساز رستوران در عصر جدید
منوسازی در تحولات جدید دنیای تغییریافته تنها به نمایش انواع غذاها و نوشیدنی ها محدود نمی شود. این آپشن به رستوران و کافه افزودن تصاویر جذاب، توضیحات اضافی، سفارش آنلاین، تبلیغات بنری، مدیریت مشتریان و معروف کردن برند و … را می دهد. همچنین تخفیفات ویژه جشنواره و دریافت اطلاعات مشتریان و سود بیشتر را موجب خواهد شد.
عوامل مهم انتخاب منوساز دیجیتال رستوران
۱_بزرگی و امکانات رستوران
رستوران های بزرگ و دارای شعب مختلف، نیاز به منوسازهایی با قابلیت مدیریت چندمنظوره، سفارشی سازی منو واتصال به سیستم انبار، صندوق و پیک را داشته باشد.
۲_علاقه مندی و ارتباطات مشتری
منوساز باید امکان تعامل بهتر با مشتری مثل نمایش آیتمهای محبوب، پیشنهاد غذاهای متناسب با سلیقه یا اتصال به شبکههای اجتماعی را فراهم نماید. شناخت علایق مشتری باعث افزایش رضایت و وفاداری آنها میشود.
۳_راحتی و کاربرپسندی منوساز
رابط کاربری ساده، طراحی جذاب، و قابلیت استفاده راحت برای همه اقشار از ویژگیهای حیاتی است. اگر منوساز پیچیده باشد، ممکن است مشتریان از آن استفاده نکنند یا در سفارش دادن دچار مشکل شده و فروش را کاهش دهند.
۴_هزینه های ساخت منوساز رستوران
هزینهها شامل طراحی، توسعه، نگهداری و بروزرسانی است. رستوران باید با توجه به بودجه خود گزینهای را انتخاب کند که بین قیمت و امکانات تعادل خوبی برقرار کرده باشد.
۵_خدمات پس از فروش و بروز رسانی
پشتیبانی فنی، رفع ایرادات احتمالی و ارائه بهروزرسانیهای منظم برای تطبیق با نیازهای جدید بسیار مهم است. یک منوساز بدون خدمات پس از فروش قابل اتکا نیست.
۶_امنیت و محافظت اطلاعات مشتریان
منوساز باید دارای سیستمهای امنیتی قوی باشد تا اطلاعات شخصی مشتریان، سوابق سفارش و پرداختها محفوظ بماند. رعایت اصول امنیت داده، به اعتماد مشتری کمک میکند.
۷_عدم ایجاد سردرگمی با افزودن موارد زیاد
نمایش آیتم های زیاد موجب سردرگمی مشتری شده و تصمیم گیری را سخت کرده و زیبایی را کم می کند. یک منوی بهینه گزینه های کافی و متعادلی در خود گنجانده است.
۸_همخوانی منوساز با هویت برند
طراحی منو ائم از رنگ و فونت تا توضیحات و تم مورد استفاده، با هویت و مفهوم رستوران شما مطابقت داشته باشد. منویی که با برند همخوانی داشته باشد باعث تقویت تصویر ذهنی مشتری و تمایز از رقبا خواهد شد.
انتخاب بهترین شرکت منوساز رستوران
برای انتخاب شرکت حرفه ای که به نتایج مهمی برسد نیاز به رعایت نکات مهم و مواردی است که در ادامه به توضح آنها خواهیم پرداخت:
۱-تجربه و سابقه کاری شرکت
بررسی تجربه و میزان سابقه کار شرکت در زمینه مورد نظر اهمیت خود را دارد. نمونه کارهای آن ها و تنوع و کیفیت آن ها از ویژگی های دیگر است.
۲-ویژگی ها و امکانات منوساز
قابلیت شخصی سازی، سازگاری با نسخه موبایل و تبلت، افزودن ویدیو و قیمت های متغیر و پشتیبانی از زبان های مختلف و قابلیت اتصال به سیستم های دیگر مانند پرداخت آنلاین، ثبت سفارش و ارسال پیامک و … وجود دارد.
۳-رابط کاربری و تجربه کاربری
آیا طراحی منو ساده و کاربر پسند ساده است. کاربر می تواند بدون دیدن آموزش به راحتی از منو استفاده بهینه نماید. طراحی منو باید از نظر بصری جذاب، مدرن و با رابط کاربری مناسب باشد.
۴-امنیت و محافظ از اطلاعات
آیا شرکت پروتوکول های امن از ویژگی مثل https و رمزنگاری شده استفاده بهینه می کند. چگونه از اطلاعات مشتریان و سفارشات محافظت می شود تا از نفوذ هکرها و بدافزارها جلوگیری شود. همچنین استفاده از نسخه های پشتیبان (backup) منظم باید توسط شرکت طراحی منو دیجیتال انجام شود.
۵-هزینه ها و مدل قیمت گذاری
قیمت های منو شفاف و منصفانه درنظر گرفته شده است. مدل قیمت گذاری(خرید اشتراک ماهانه و سالانه) را تحت بررسی قرار دهید. همیشه ارزان بودن دلیل بر بهتر بودن خدمات و کیفیت منو دیجیتال نیست. شرکت های ارزان ممکن است خدمات مناسبی نداشته باشند.
۶-نظرات مشتریان قبلی و اعتبار شرکت
مشاهده نظرات مشتریان قبلی در گوگل، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی از راه های دیگر شناخت نسبت به عملکرد مجموعه است. میزان رضایت مشتریان را در نظر داشته باشید.
۷-بروزرسانی و توسعه پذیری
منوسازها قابلیت گسترده ای دارد. امکان سفارشی سازی آنلاین و بروزرسانی های فنی در آینده باید از ویژگی های مهم شرکت منوساز باشد. در انتخاب شرکت ارائه دهنده منو دقت نمایید تا بروزرسانی های فنی به صورت رایگان و یا با هزینه معقول در دسترس باشد.
۸-نوآوری و استفاده از تکنولوژی های روز در ساخت منو
بررسی کنید که آیا شرکت های فناوری به روز و ساخت منوساز از همه تکنولوژی های جدید دنیا استفاده می کنند. روند توسعه آنها طبق همین پیش نیاز ها جلو می رود.
۹-پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش
شرکت منوساز انتخاب کننده باید پشتیبانی سریع، آپدیت های مورد نیاز، افزودن آیتم های جدید، رفع باگ و پشتیبانی آنلاین و … را در خود داشته باشد. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی هم از آیتم های مهم در انتخاب مجموعه مورد نظر است.
نتیجه گیری
منوی رستوران قلب تپنده کسب و کار شماست. گذار از منوی کاغذی به منوسازهای دیجیتال یک انتخاب هوشمندانه و ضرورتی برای حفظ رقابت و بهبود تجربه مشتری است. با در نظر گرفتن فاکتورهای کلیدی در طراحی یک منوی قدرتمند و انتخاب یک منوساز دیجیتال مناسب که امکانات لازم را با قیمتی منصفانه ارائه دهد، میتوانید فروش خود را افزایش داده، هزینهها را کاهش دهید و تصویری مدرن و حرفهای از رستوران خود به نمایش بگذارید. این مورد در کنار موارد دیگری نظیر کیفیت بالای غذا، ارتباط مناسب با مشتری و سرویس دهی خوب و جلب رضایت بالای مشتریان را در پی دارد.


